5/12/2012

hari lahir abah

Bismillahirrohmanirrohim
~perindu syahid~

12 MEI 1958
Tarikh ini,,,
Hari ini,,,
genaplah umur abah 54 tahun..
umur yang telah menjangkau usia..
Selama usianya,,
tak pernah aku mendengar rungutan abah menjaga kami adik beradik..
tak pernah juga aku mendengar abah kata penat menjaga kami semua..
abah dan umi tak pernah marahkan kami..
apalagi memukul kami adik beradik..
abah tidak marahkan kami bukan beerti abah merelakan saja perbuatan kami..
dalam kelembutannya terselit ketegasan..
beginilah cara abah mentarbiah kami adik beradik..
Ya Allah,,
besarnya pengorbanan abah..
pengorbanan aku sebagai anaknya tak sebesar pengorbanan abah kepada kami semua..
Ya Allah,,
jagalah Abah dan Umiku ketika aku tak mampu menjaga mereka..
aku ingin berbakti kepada mereka..
panjangkanlah umur mereka,,
dan berkatilah hidup mereka Ya Allah..
hanya padaMu hamba memohon..
AKU SAYANG ABAH DAN UMI..
Ya Allah,,semoga resahku ini terubat..
ALLAH,ALLAH,ALLAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan