1/08/2012

peristiwa mi'raj


bismillahirrohmanirrohim
~perindu syahid~


1. Wanita menangis sambil meminta pertolongan tetapi tiada yang sanggup membantu. Gambaran balasan wanita yang berhias bukan kerana suaminya .


2. Wanita tergantung pada rambutnya, otaknya menggelegak dalam periuk . Balasan wanita yang tidak menutup auratnya (rambut)


3. Wanita berkepala seperti babi , badannya seperti kaldai dan menerima berbagai balasan wanita yang suka membuat fitnah, bermusuh dengan jiran dan membuat dusta .


4. Wanita yang mukanya hitam dan memamah isi perutnya sendiri . Balasan wanita yang menggoda dan mengghairahkan lelaki .


5. Lelaki dan wanita yang ditarik kemaluannya ke depan dan ke belakang serta dilontar mukanya ke api neraka . Kemudian ditarik dan dipukul hingga keluar api dari badannya. Balasan orang yang membesarkan diri dan takabur kepada orang ramai .


6. Lelaki dan wanita dimasukkan besi pembakar daging dari duburnya, keluar hingga ke mulutnya . Balasan orang yang membuat fitnah, mengejek dan mencaci.


7. Wanita tergantung rambutnya di pohon Zakkum, api neraka membakarnya lalu kering kecut dagingnya terbakar . Balasan wanita yang minum ubat untuk membunuh janin .


8. Wanita dibelenggu dengan api neraka, mulutnya terbuka luas, keluar api dari perutnya . Balasan wanita yang menjadi penyanyi tidak sempat bertaubat .

9. Lelaki dan wanita yang masuk api ke dalam perut dari duburnya lalu keluar dari mulut . Balasan orang yang makan harta anak yatim .


10. Lelaki dan wanita kepalanya terbenam dalam api, dituang pula air panas ke badannya lalu melecur seluruh tubuhnya . Balasan orang yang berusaha ke arah pergaduhan sesama manusia .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan