12/29/2011

Bila Study Week Bermula...

Bismillahirrohmanirrohim
~perindu syahid~

Study week macam hari cuti je la..baik ada kuliah dari minggu sunyi macam ni.minggu study week untuk pelajar balik kampung ke? sebab kebanyakan pelajar balik rumah time ni. mungkin belajar kat rumah lebih baik. ada juga nak melepaskan tension sebelum exam,, macam2 lagak boleh tengok..shopping?cinema?cafe?layan korea?hurm..

adat dah kot pelajar kita ni. pembaziran masa tu terlalu banyak..study last minute..tak sama dengan anak-anak cina..respect saya pada anak-anak cina. awal pagi, tengah malam..dengan buku je..lepas waktu maghrib tu dah ada yang bawak buku dah nak g baca kat lobi..sifat jeles ada dalam diri..tapi jap je la..:)

macam mana nak jadi macam mereka ye? kadang-kadang terdetik jugak kat hati.." mereka ni betul-betul cintakan ilmu ke just belajar untuk exam je".. -_-
masa manusia sama je..tk de yg lebih 25,26 jam sehari..diorang boleh lagi bersukan, volleyball sama-sama dengan anak melayu tiap-tiap petang..tapi satu perkara yang dapat dilihat pada minggu sunyi ni..diorang tak de dah lepak-lepak,berbual kosong dengan member-member..BAGUS..

:) pesanan untuk diri juga sahabat sahabiah semua,, jadilah macam anak cina..hargai ilmu dan yang penting jangan study last minute..!! ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan