6/02/2012

15 mei 1948

Bismillahirrohmanirrohim
~perindu syahid~

sahabat-sahabat seperjuangan tahu tak apa peristiwa pada tarikh ini..
15 mei 1948..??
sahabat-sahabat semestinya arif tentang hari ibu,hari jururawat n hari guru..
tapi pada 15 mei sahabat2 tahu tak??
saya sendiri baru mengetahui tentang peristiwa ini..
betapa saya tidak cakna dengan apa yang berlaku pada saudara2 kita disana..
selepas diberitahu oleh seorang akh baru saya sedar masih banyak yang perlu saya kaji..

Allahu rabbi..
peristiwa Nakbah...15 mei 1948..
( hari nakbah Palestin )
nakbah : suatu bencana, malapetaka atau musibah yang besar bagi rakyat Palestin sehingga mereka lari meninggalkan rumah dan kampung halaman mereka sendiri..

disini saya takkan bercerita panjang mengenai nakbah,,sahabat2 sendiri search google..
banyak yang boleh sahabat2 baca,,:)
SEKIAN..

moga bermanfaat!!
ALLAH,ALLAH,ALLAH


Tiada ulasan:

Catat Ulasan