4/09/2012

rumah terbiar

bismillahirrohmanirrohim
~perindu syahid~

kembali bersua...^_^


teringat masa balik kampung minggu lepas..
suka tengok pemandangan luar..
TAPI,,
ada satu perkara yang menarik perhatian saya..
banyak rumah terbiar kat tepi jalan..
saya bagitaw kawan kat sebelah..
rupa-rupanya dia pun perasan..
satu perkara yang saya tak boleh lupa bila saya bagitaw kawan..
" tengok la banyak rumah kosong kat tepi jalan ni"..
kata kawan saya : " a'ah..banyak..mesti ada hantu"
hampir ketawa saya mendengar kata kawan saya tu..
hurm,,penangan cerita hantu..
tak dinafikan semua tu makhluk yang Allah ciptakan..
tapi jangan la terbawa-bawa pemikiran cam dalam cerita pula..;)
orang dewasa boleh terfikir macam tu apa lagi budak-budak yang sememangnya pemikiran mereka mudah dipengaruhi..
p/s: jangan biarkan rumah2 lama dibiarkan kosong..ramai lagi orang yang tak punya rumah..apa kata sedekahkan saja pada orang2 yang memerlukan..^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan